Bridges, Brooklyn en beklimmen Top of the rock. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Annemarie en Romy - WaarBenJij.nu Bridges, Brooklyn en beklimmen Top of the rock. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Annemarie en Romy - WaarBenJij.nu

Bridges, Brooklyn en beklimmen Top of the rock.

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Annemarie en Romy

23 April 2017 | Verenigde Staten, New York

Dit verslag is iets vertraagd dit kwam omdat we gister avond pas om 23 uur thuis waren en we best wel moe waren van een drukke dag. Maargoed onze dag begon erg relaxed rustig gedouch(e)d en ontbeten in het hotel. Daarna zijn we naar queens plaza gelopen om daar op de R trein naar Brooklyn te stappen voor onze fietstour. Dat is zo ongeveer de verzamelplaats voor Nederlanders in de VS je waant je even thuis, maar dat is snel over wanneer je op de fiets stapt en door de karakteristieke straten van brooklyn fietst. Met de mooie kleine straten en huizen met veranda. We zijn met de tour ,die door een ietwat stille gids geleid is, door brooklyn gefietst, langs het water waar we een prachtig uitzicht op hadden op mijn favoriete plek Manhattan. Daar natuurlijk even wat foto's genomen en lekker genoten. Na de brooklyn experience zijn we over de Manhattan bridge naar wat een verrassing Manhatten gefietst. Daar kwamen we aan in Chinatown, wat echt een hele andere wereld is, en zijn we daar gestopt bij een parkje vol met oude Chinezen die spelletjes aan het spelen zijn. Vooral poker is erg in trek. Daarna nog een stukje door Little Italy en weer terug naar Brooklyn over de mooie Brooklyn Bridge. Heel authentiek volgens moeder. Na de fietstour hebben we op 5th Avenue (in brooklyn want anders wordt het wel heel chic ;) wat gegeten bij wild. Daar zijn we geholpen door een fantastische ober uit Rusland die heel enthousiast was. Na het eten verder gelopen door Brooklyn en met als doel om over de Brooklyn Bridge te gaan. Dit hebben we gedaan het was erg indrukwekkend om zo richting de skyline te lopen. Daarna wilde we eigenlijk nog naar central park maar door wat ongemakkelijkheden (ik ziek en moeders haar knie) hebben we besloten dat even uit te stellen. We zijn dus even terug gegaan naar ons hotel om even te herstellen van de dag en ons op te laden voor Top of the rock. Moeders begon al wat zenuwachtig te worden. Eenmaal aangekomen (via times Square) zei ze "is dat het hoge gebouw? Daar ga ik echt niet in, niet eens naar binnen". Vandaar dat ik ook heel trots ben dat ze naar binnen is gegaan en helemaal omhoog naar de 65, 67 en 70e etages. Daar genoten van een prachtig uitzicht over New York en omstreken. We zijn gebleven totaal het donker was en dat vond ik persoonlijk het hoogte punt letterlijk. Met al die Lichtjes echt geweldig. Na top of the rock gegeten bij de MC donalds waar we in aanraking zijn gekomen met een nogal agressieve zwerver die absoluut niet weg wilde gaan en er dus politie werd gebeld. Die kwamen dan ook met zwaailicht en al deze man met z'n achten naar buiten escorteren. Ietwat overdreven maar we zijn in de USA. Daarna lekker met een yellow cab naar het hotel gegaan en lekker slapen.

• 24 April 2017 - 14:57

Mj:

Hello ladies,
    Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien!
    Natuurlijk is dat ook de bedoeling maar het moet ook lukken!
    Lekker veel foto's maken en vooral genieten zo samen!
    Liefs van ons uit Friesland deze keer

• 24 April 2017 - 15:13

Mijnie:

Dat doen jullie goed, meiden! Ga zo door en het wordt een onvergetelijke reis

• 24 April 2017 - 15:37

Trees:

Ik zit nog op mijn werk maar toch even jullie reisverslag gelezen. Wat geweldig allemaal. Fietsend door NY en de 70ste verdieping. Goed hoor zusje. Enjoy en tot later XXX

• 24 April 2017 - 16:02

Bernadette:

Klinkt "jullie genieten!".

• 24 April 2017 - 18:12

Ina:

Genoten van jullie verslag! En ook ik ben trots op mijn zus die zichzelf weer heeft overwonnen!

• 24 April 2017 - 21:40

Yannick:

Geniet er lekker van NewYorkLadys, jullie hebben het verdiend! Dikke kus vanuit Heemskerk

• 24 April 2017 - 22:01

Rianne :